CARTA SEKRETARIAT PENDIDIKAN ISLAM NEGARA (SPIN) 2009

Posted by Institut Pemikiran dan Pendidikan Islam Nasional (IPPIN)


CARTA SEKRETARIAT PENDIDIKAN ISLAM NEGARA (SPIN) 2009




AHLI MAJLIS TERTINGGI


PENGERUSI

Muhammad Naqiuddin Bin Mohd Said

TIMBALAN PENGERUSI

Amir hamzah Akal Ali

SETIAUSAHA

Nurhaslin Binti Zaharudin

BENDAHARI

Najlaa Shazana bt Mohamad



BIRO BERTINDAK SPIN 2009


BIRO R&D (KAJIAN)

PENGERUSI: Ahmad Saifuddin Bin Amran

BIRO PENERANGAN DAN PENERBITAN

PENGERUSI : Mohammad Amin Bin Razaly

BIRO PERHUBUNGAN DAN KORPORAT

PENGERUSI : Mohammad Za'im Mustapha

BIRO LATIHAN DAN PROGRAM

PENGERUSI : Ahmad Syukri Ab Razab

BIRO ANTARABANGSA

PENGERUSI : Nur Suhaila Zulkifli dan Abd Rauf Baharuddin

Artikel ini : 

16 Komentar

  1. Anonymous Said,

    ajk2 diatas dusyurakan dahulu ke terlebih dahulu?kenapa tiada meting di peringkat ajk2 yg bekerja utk KOSPIN dahulu? tiba2 dah terbentuk organisasi
    sekadar bertanya, sbb sy selaku ajk pun xth mengenai ini

    Ditulis oleh

     
  2. Anonymous Said,

    Salam.Untuk makluman, majlis tertinggi,telah disyurokan dgn MT GAMIS. Untuk ketua2 biro,pun kita syuro untuk memilih dgn MT GAMIS. boleh ana tau nta/nti dr kampus mana?nama? untuk ana masukkan dlm jawatankuasa spin ini. syukran

    -pengerusi SPIN-

    Ditulis oleh

     
  3. Anonymous Said,

    semua nama yg terlibat dgn kongres br2 ni perlu dimasukkan

    Ditulis oleh

     
  4. EaLiN HasLiN Said,

    S/U SPIN : Terima kasih atas komentar anda.

    Pihak SPIN amat mengalu-alukan kerjasama daripada semua front mahasiswa, guru-guru,IPTA/IPTS, NGO mahupun individu bagi menggerakkan usaha ke arah penjenamaan semula sistem pendidikan di negara kita ini.

    SPIN adalah usaha yang memakan masa yang panjang. Komitmen yang jitu dan kerjasama yang baik oleh penggerak akan memudahkan gerak kerja.

    Sesiapa yang berminat untuk menyumbang tenaga kerja atau memberi tajaan, sila hubungi saudari Haslin (0136460813).

    Terima kasih,

    REJUVENASI PENDIDIKAN, MEMARTABATKAN INSAN

    Ditulis oleh

     
  5. Anonymous Said,

    jujurnya sy x nmpk apa kesinambungan dgn kongres mula2 br2 ni
    masa mula2 buat, ajk yg terlibat lain, skrg dibuka utk yg lain pula
    maaf, jujurnya sy xnmpk apa perkaitan atra gerak2 kerja yg tlh kami(ajk)lakukan sblm2 ni
    cdgn sy:
    letakkan semua ajk2 yg terlibat br2 dlm biro yg br diputuskn,
    ajk2 dahulu diwajibkan, yg akn dtg br buka penyertaan
    rs seolah2 kami dikerahkan utk bergerak kerja sj kmdian after progrm , kami dibiarkan
    us hasrizal selalu pesan,
    PEOPLE DONT CARE HOW MUCH YOU KNOW UNTIL THEY KNOW HOW MUCH YOU CARE
    -kami rs spt diperlukn utk gerak kerja sj
    -patutnya kami, ajk2 trs menerus difollowup, di sms perkembangan grk kerja
    -maaf apa2 hal
    moga istikomah dlm apa jua yg dirancang dn dilaksanakan

    Ditulis oleh

     
  6. S/U SPIN Said,

    This comment has been removed by a blog administrator.

    Ditulis oleh

     
  7. Terima kasih atas keprihatinan semua pihak yang ingin membantu SPIN.

    Kami telah membuka ruang yang amat luas bagi sesiapa yang ingin memberi kerjasama.

    Kepada semua warga AJK Ko-SPIN '09 yang lepas, keterbukaan dan kerjasama anda semua untuk turut menjadi ahli biro SPIN amatlah digalakkan dan dialu-alukan.

    Sesiapa yang berminat, boleh memberi kerjasama, dan kerjasama anda amat dihargai.

    Hubungi Haslin (0136460813) untuk menjadi ahli biro.

    Sebarang kesulitan, sila emelkan ke alamat emel : aktivisislam@gmail.com

    Harap maklum, terima kasih.

    ERTI HIDUP PADA MEMBERI

    REJUVENASI PENDIDIKAN , MEMARTABATKAN INSAN

    Ditulis oleh

     
  8. nur Said,

    bg sy, utk ketuai biro2 letaklah shbt2 dr kampus perguruan ke, sbb mereka jg mengkaji ttg sisitem pendidikan.ipg2 umpamanya, maktab perguruan, upsi, dll, mrka jg bergerak kerja k e arah pendidikan.mgkn gamis tidak th @ x mngambil th
    mf
    wallahualam

    Ditulis oleh

     
  9. peliklah aku, baca komen2 kat atas ni (kecuali dari s/u spin). awat hangpa nak bising2? bila aku tnya adik haslin S/U spin ni, dia kata setakat ni tak dak sapa2 contact dia nak mintak jadi ajk. Tu yg aku pelik sgt2 ni. logik n matanglah skit, takkan la MT kongres dulu nak contact hangpa sorang2 utk mintak jadi ajk/biro utk spin ni. Commonlah... ini bukan prog 3 hari 2 malam beb...ini perjuangan selama mungkin...mana pulak MT tu tau yg hangpa ni mampu bagi komitmen atau tak...adeh sengal aku pikiaq pasai hangpa ni....hehehe.
    Sape yg nak jadi ajk, sila usaha la. jangan pandai2 komen ja na. mana fastabiqul khairat???

    to nur- perjuangan ni aku rasa bukan berorientasikan perjuangan para guru. ia milik semua. so aku rasa tak kesah kot sapa yg nak jadi ketua biro. hang nak jadi biro, hang contact la nombor kat atas tu. jangan bersuara sajeeeeeeee,.....hehheh. maaf la kalau hang terasa.

    FASTABIQUL KHAIRAT BEB!!!

    Ditulis oleh

     
  10. nur Said,

    This comment has been removed by a blog administrator.

    Ditulis oleh

     
  11. Anonymous Said,

    -ntum dh brainstorming dgn kampus2 lain tentang isu ni?ttg apa yg ntum nak bawa ni?
    setahu sy, dh ada kampus yang buat kajian ttg isu ni, why not ntum bekerjasama saja dengannya, dh banyak cabang skrg
    gunakan laluan yg telah disediakan, bekerjasama,jgn ego
    -persoalannya , dh tya ada xkampus2 yg buat@blm kajian ttg isu pendidikan ni? kalo x, tentu sy tahu
    -jgn gunakan alasan fastabiqul khoirot, belumba2 utk begerak kerja ke arah ISLAM
    -BERFIKIR, MERANCANG, BERTINDAK
    " AKU BERJANJI TIDAK AKAN BERADA DI BARISAN TERAKHIR SEPANJANG MASA" ABU DUJANAH RA

    Ditulis oleh

     
  12. Ibn Ali Said,

    Maaf mencelah.

    Kenapa perlu ada ribut sedangkan tidak ada perkara yang perlu diributkan pun?

    Kalau berani, janganla pakai anonymous. Itu cuma untuk pondan yang pandai cakap belakang. Kalian kan ada nama yang mak ayah kalian bagi?

    Gunalah nama tu. Dan sebutlah nama kampus tu. Janganlah cuma pandai sebut kampus2 lain. Sebut la apa nama kampus tu supaya senang kami nak buat kerja.

    Melainkan niat di hati lain, maka, lainlah.

    Ditulis oleh

     
  13. Anonymous Said,

    =) tahniah

    Ditulis oleh

     
  14. Anonymous Said,

    maaf utk komentar2 diatas
    slm perjuangan
    -nur

    Ditulis oleh

     
  15. Kami menghargai keprihatinan anda. Sesungguhnya, sesuatu yang indah itu bermula dengan kepayahan.

    Bagi nur dan anonymous yang memberi komentar di atas, jika berminat untuk menyumbang tenaga kerja, sila hubungi Haslin - 0136460813.

    Sebarang kesulitan dan sumbangan idea, boleh diemelkan kepada aktivisislam@gmail.com.

    Terima kasih

    Allah membalas jasa kalian

    REJUVENASI PENDIDIKAN, MEMARTABATKAN INSAN

    Ditulis oleh

     
  16. Anonymous Said,

    Salam everyone.Allah is the sole creator,Muhammad is his esteemed messenger.

    I'm the ex-committee member of Ko-SPIN.Stop being childish n figthing my fren n do respect others.It doesnt mean u r not the pengerusi or whatsoeva it is,u r dead already.Ur contribution r hugely needed.

    No offence but i gotta say diz.Frankly speaking,u all just know to speak but no actions at all.If u want for the post,at least contact elin for participation.Even the slightest thing to contact elin u cant do,i dont think u can move out SPIN.think back again,dont ask what Islam can do for u but ask what u will do for Islam.

    SPIN this moment is slightly differ.This is SPIN not Ko-SPIN.So wakeup n now start walking ask for the info u needed,followup n so on.Dont rely on others.Things not gonna just fall from da sky.N the armies of SPIN are mostly students,more than 90% i can say.So dont u think we are as buzy as u r.So stop being feeded all da time.

    We do need ur energy,ideas n so on n we do confess we cant guarantee u of good paying/post or whatsoeva u dream of,but we can guarantee there r sumtin Allah prepare for u in the after life.

    I'm profoundly sory for da harsh words but it necessary sumtim.Forgive me brethens.

    Say it...my prayer,good deeds,life and death r coz of Allah.Allah ghoyatuna.ameen.

    Ditulis oleh

     

Post a Comment

There was an error in this gadget

Pengenalan

Adalah satu usaha GAMIS dalam menjadikan Pendidikan Islam diangkat sebagai peneraju utama untuk menjayakan matlamat sistem pendidikan negara iaitu ke arah pembentukan masyarakat baik dari aspek keintelektualan, moral, fizikal dan lain-lain oleh Kementerian Pendidikan dan Kementerian Pengajian Tinggi.

Objektif IPPIN

1) Menilai semula keberkesanan sistem pendidikan Islam yang diamalkan dalam negara. Tujuan untuk menilai pendidikan Islam dalam negara adalah untuk menjadikan pendidikan Islam sebagai tunjang pendidikan. Selain itu, pendidikan Islam juga sudah lama tidak disemak semula melainkan hanya menjalankan wacana tahunan sahaja.

2) Membetulkan pandang alam (world-view) mengenai pendidikan Islam yang sebenar.

3) Membentuk satu resolusi bertindak ke arah pentajdidan sistem pendidikan Islam di negara.

Organisasi Ippin

AHLI MAJLIS TERTINGGI

PENGERUSI :
-Muhammad Naqiuddin bin Mohd Said

TIMB. PENGERUSI :
-Shahrizul Ayuni bt. Zulkiply

SETIAUSAHA :
-Wan Nur Shuhada bt. Wan Hasan

TIMB. SETIAUSAHA :
-Masyitoh bt. Yaacob

BENDAHARI :
-Najlaa Shazana bt. Mohamad

TIMB. BENDAHARI :
-Muhammad bin Ab. Razak


BIRO BERTINDAK

BIRO R&D (KAJIAN)
-Ahmad Saifuddin bin Amran
-Syuja’ati Ilmi

BIRO PENERANGAN DAN PENERBITAN
-Mohd Yusof Hadhari b. Saidon
-Nurhaslin bt. Zaharudin

BIRO PERHUBUNGAN DAN KORPORAT
-Mohammad Za’im Mustapha

BIRO LATIHAN DAN PROGRAM
-Marwan Bukhari
-Nurul Hayati bt. Abd Latif

BIRO ANTARABANGSA
-Abd Rauf Baharuddin
-Nur Suhaila bt. Zulkifli

ShoutMix chat widget